تصویب ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر


رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: استان بوشهر ظرفیت بسیار خوبی در حوزه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دارد و با حمایت‌های ملی و استانی، رشد ۲ برابری این شرکت‌ها را نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته ایم.

خیاطیان در سفر به استان و بازدید از چند شرکت دانش بنیان عضو پارک علم و فناوری خلیج فارس (بوشهر) اظهار داشت: درکشور ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان داریم که در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند وصندوق نوآوری و شکوفایی سعی در توزیع عادلانه خدمات در استان‌ها دارد.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ خدمات صندوق نوآوری در استان مطلوب است اضافه کرد: این استان افزون بر ۵۷ شرکت دانش بنیان دارد که در همین سفر ۴۷ میلیارد تومان اعتبار از صندوق نوآوری برای این شرکت‌ها مصوب شد که این تسهیلات به زودی پرداخت می‌شود و بخشی از آن در این چند روز پرداخت می‌شود.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور بیان کرد: امنیت غذایی، میگو و پرورش ماهی از اولویت‌های استان است که با توجه به آن حمایت خواهیم کرد.

خیاطیان گفت: با توجه به شعار سال برنامه‌ای تدوین کردیم که دارای هشت محور است و پیش بینی می‌شود بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان به این مهم و برای رشد و شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهیم که از سیاست‌های عمومی محسوب می‌شوند.

وی عنوان کرد: سیاست‌های اولویت دار نیز در سه محور تکنولوژی و نیازمحور است که صندوق نوآوری برنامه ریزی کرده در حوزه تکنولوژی سه اولویت هوش مصنوعی، میکروالکترونیک و زیست فناوری /در حوزه مسئله محور اولویت امنیت غذایی، انرژی با تاکید بر بهره وری انرژی/حوزه آب و محیط زیست را در نظرگرفته است تا صندوق از آنها حمایت کند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر نیزبا بیان اینکه ۲۰۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور در پارک علم و فناوری داریم گفت: از این شمار ۵۷ شرکت دانش بنیان در استان داریم که از این شرکت‌ها افزون بر هزار محصول تولید می‌شود که بیش از هزار و ۵۰۰ اشتغال داریم که در زمینه‌های مزیتی استان مانند دریا، اقتصاد دریا محور، نفت و گاز و پتروشیمی، کشاورزی، زیست فناوری، فناوری‌های نوین، سلامت فعالیت دارند.

دشتی افزود: هم اکنون گردش مالی این شرکت‌ها ۲ هزار میلیارد تومان و ارز آوری در صادرات محصولاتشان به کشور‌های حوزه خلیج فارس و روسیه بیش از یک میلیون یورو است.

وی اضافه کرد: صندوق نوآوری وشکوفایی یکی از صندوق‌های بزرگ دولتی کشور است که وظیفه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را برعهده دارد که در این سفر و بازدید افزون بر ۴۷ میلیارد تومان حمایت مالی و توسعه تسهیلاتی برای این شرکت‌ها مصوب شد که افزایش مبالغ حمایتی را داشته ایم تا تولیدات خود را سریع‌تر به بازار برسانند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر بیان کرد: این حمایت در سرمایه ثابت، سرمایه در گردش، تامین تجهیزات و مواد اولیه است علاوه بر آن پارک علم و فناوری برای اینکه واحد‌های فناور و باقی مانده را به شرکت دانش بنیان نوپا نزدیک کند اعتبار توانمندسازی پارک را در زمینه مشاوره، آموزش دو برابر کرده که صندوق نوآور آن را رقم زد.

دشتی اظهار داشت: با توجه به اینکه صندوق پژوهش و فناوری استان سرمایه ثبتی اش پایین بود برای ارتقاء آن در تلاشیم که سرمایه ثبتی را به بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برسانیم.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در ادامه سفر خود بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر را در برنامه خود داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *