کلیپ رویداد اینوتکس و ریسرچ پیچ بوشهر

جشنواره استانی اینوتکس ۲۰۲۴ در قالب رویداد ریسرچ‌پیچ در استان بوشهر برگزار شد.

پس از برگزاری موفقیت‌آمیز رویدادهای رقابتی ریسرچ‌پیچ ۲۰۲۴ اینوتکس در استان‌های کرمانشاه و سیستان و بلوچستان، یزد و تهران ،این بار جشنواره استانی اینوتکس ۲۰۲۴ با همکاری پارک علم و فناوری استان بوشهر برگزار گردید.


رویداد ریسرچ‌پیچ در این استان شاهد ثبت ۲۹ طرح پژوهشی بود که پس انجام ارزیابی اولیه، ۱۵ طرح موفق به راهیابی به بخش ارائه حضوری شدند.
در افتتاحیه این رویداد ابتدا آقای رحمن دشتی، رئیس پارک علم‌و‌فناوری بوشهر ضمن خوشامدگویی به مخاطبین، در خصوص پارک علم و فناوری بوشهر توضیحاتی را ارائه نمودند، پس از ایشان آقای مهندس جلیل عسکری نماینده پارک فناوری پردیس در خصوص ایجاد پارک‌ و هم افزایی بین محقق‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان توضیحاتی را ارائه دادند.
این رویداد در روز چهارشنبه ۲ اسفند‌ماه برگزار شد، از میان پژوهش‌های ارائه شده پنج طرح پژوهشی در حوزه‌های ذیل برگزیده شدند:
حوزه آب، انرژی و محیط زیست:طرح تصفیه پساب اسپنت کاستیک و بهینه‌سازی روغن‌های دی سولفید با فناوری پلاسمای سرد محیطی (آقای دکتر آئین جمشید)
حوزه برق، الکترونیک و رباتیک: طرح طراحی و ساخت حسگر صوتی،الکترومغناطیسی برای عیب‌یابی کابل‌های برق زیر زمینی(آقای موذنی نسب)
حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی: طرح بررسی تاثیر زهر عروس دریایی واژگون بر مرگ برنامه شده(آپوپتوز) و رشد سلول‌های سرطانی لفنوبلستیک(jurket cell line)
صنایع‌غذایی و کشاورزی: طرح تولید بستر جوجه‌های گوشتی از برگ درخت خرما( آقای دکتر کبیری‌فرد)
فناوری اطلاعات‌ و ‌ارتباطات، هوش مصنوعی: پیاده‌سازی فیلتر FFT دو بعدی(2D-FFT) روی FPGA( خانم زهرا یداللهی)

پژوهش‌های منتخب در این رویداد جواز حضور در فینال این رقابت‌ها که در تاریخ ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ناحیه نوآوری پردیس برگزار می‌شود را کسب کردند. لازم به ذکر است، شهر ارومیه به‌عنوان مقصد بعدی جشنواره استانی اینوتکس در تاریخ ۱۶ اسفند ‌ماه می‌باشد.

رقابت‌های ریسرچ‌پیچ در قالب جشنواره استانی اینوتکس ۲۰۲۴ به همت دبیرخانه اینوتکس در استان‌های کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، یزد، تهران، بوشهر، و استان‌های شمال غرب کشور به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *