راهبرد شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران حمایت از هر طرح دانش بنیانی از مخزن تا مصرف کننده است


به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خلیج فارس (بوشهر): رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در نشست با رئیس و مدیران و شرکت‌های پارک علم و فناوری خلیج فارس بیان کرد: امسال در استان بوشهر ۲ ایستگاه تقویت فشار آبپخش و خورموج در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: در حالی که در سال ۵۷ در کشور تنها ۳۵ هزار مشترک خانگی گاز آن هم به شکل ویترینی و در بخش‌هایی از کلانشهرها وجود داشت، امروز ایران بزرگترین شبکه انتقال گاز دنیا را دارد اما اگر از این مزیت به خوبی استفاده نکنیم تبدیل به تهدید می‌شود تا جایی که ناترازی گاز پیش می‌آید.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: امروز میزان مصرف گاز در ایران به اندازه ۶۵ درصد از مصرف اتحادیه اروپا است و ما با ۸۶ میلیون نفر جمعیت به اندازه چین گاز مصرف می‌کنیم.

نوشادی یادآورشد: در زمان حاضر کشور ایران ۴۰۰ هزار کیلومتر شبکه انتقال گاز  دارد و پس از آن آمریکا با جغرافیای وسیع خود ۳۳۰ هزار کیلومتر و سپس کانادا، چین و روسیه با حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر رتبه‌های بعدی را دارند.

نوشادی اظهار کرد: راهبرد شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران حمایت از هر طرح دانش بنیانی از مخزن تا مصرف کننده است و امروز همه نیازهای صنعت گاز از لوله تا توربو کمپرسور به اتکاری متخصصان، داخلی سازی شده است.

وی اعلام کرد: ایستگاه تقویت فشار خورموج نخستین ایستگاهی است که سیستم کنترل آن تمام ایرانی است و تا کنون این شجاعت وجود نداشته است که از کنترل ایرانی در سیستم به این پیچیدگی استفاده کنیم.

نوشادی با بیان اینکه امروز اتکا به توان داخلی در شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران نهادینه شده است، افزود: با تزریق نقدینگی از سوی این شرکت، توربین‌های این ایستگاه با طبیعت گرم منطقه متناسب‌سازی شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران  افزود: امید است روزی صنعت کشور چنان بالغ شود که حتی با باز شدن مرزها هم به سوی شرکت‌های دانش بنیان بیایند و به مرزی برسیم که خدمات فنی و مهندسی صادر کنیم.

نوشادی ادامه داد: توسعه پلت‌فرم و هوشمندسازی سنجش ادوات جریان از دیگر هدفگذاری‌هایی در دستور کار شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران قرار دارد و در این راستا همه کنتورهای خانگی و صنعتی که ۲۷ میلیون مشترک خانگی و ۳۷ هزار کنتور صنعتی را شامل می‌شود درجمع آوری دیتا، کنترل و مانیتورینگ هوشمندسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه دستاوردهای واحدهای دانش بنیان در هوش مصنوعی در این زمینه کارایی دارد، اظهار کرد: شرکت ملی گاز مخاطبانی بسیار گسترده دارد و هوشمندسازی این عرصه می‌تواند به خودی خود یک انقلاب تکنولوژیک در حوزه اینترنت اشیاء باشد.

وی گفت: این طرح اکنون در مرحله مهندسی پایه است و مجموعه شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند وارد این حوزه شوند و بخشی از این کار را به عهده بگیرند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران ادامه داد: افق‌های تعیین شده این شرکت برای سال دوم فعالیت خود در دوره جدید، شناخت منابع نامتعارف گازی در دریای عمان است.

نوشادی افزود: ایران منابع هیدروکربی گسترده‌ای در حوزه خزر و دریای عمان دارد و با توجه به اینکه تکنولوژی لازم را داریم، باید وارد حوزه آبهای عمیق شویم و اینها همه دریچه‌ای بسیار خوب برای کار برای شرکت‌های دانش بنیان است.

وی خطاب به واحدهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خلیج فارس گفت: محصولاتی را که خلق می‌کنید برای ثبت آن در وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام کنید تا مانع از واردات آن شود.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس (بوشهر) در ادامه این نشست گفت: شرکت های مستقر در این پارک به معنای واقعی مفهوم نوآوری را اجرا می‌کنند و روزانه شاهد پیشرفت واحدهای نوآور و فناور این استان و دانش بنیان شدن آنها هستیم.

ابوالحسن رزمی نیا افزود: برگزاری رویدادهای به همرسانی با صنایع مستقر در استان بمنظور رفع نیازهای فناورانه برنامه ریزی شده است که طبق برنامه زمان بندی اجرایی خواهد شد.

وی یادآور شد: پارک علم و فناوری خلیج فارس حدود ۱۴ سال پیش در استان بوشهر راه اندازی شده است که تاکنون دستاوردهای قابل توجهی از سوی شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در این مجموعه ارائه شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *