دیدار رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس با مادر شهید دانشجو شهید عباس آفریدون


به مناسبت ۲۲ اسفندماه روز گرامیداشت شهدا و به منظور تجلیل و تکریم از مقام والای شهدا و خانواده معظم شهدا، دکتر رحمن دشتی رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس با حضور در منزل شهید دانشجو شهید عباس آفریدون، با مادر این شهید والامقام و خانواده ایشان دیدار کردند.

در این دیدار، رئیس بنیاد شهید دشتستان، معاونت فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری، مدیر مرکز رشد علم و فناوری شهرستان دشتستان و مدیر امور موسسات پارک نیز حضور داشتند.

شهید عباس آفریدون در تاریخ هشتم‌ بهمن‌ماه سال 1342 در خانواده‌ای مذهبی چشم‌به جهان‌گشود. نام عباس برای او انتخاب‌شد تا در کربلایی دیگر و تحت لوای گردان حضرت‌ابوالفضل‌العباس به یاری امام خمینی عزیز برخیزد.

وی تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش روستای دشتی دشتستان گذراند و برای ادامه تحصیل راهی آب‌پخش شده ، دوره راهنمایی را در مدرسه راهنمایی امام‌خمینی با موفقیت به پایان‌برد و در سال 1362 نیز از دبیرستان طالقانی آن شهر موفق به اخذ دیپلم اقتصاد گردید.

سال‌های نخست تحصیل وی در دبیرستان هم‌زمان با اوج انقلاب اسلامی بود که ایشان در صف انقلابیون و مبارزان در راه آزادی و اسلام قرارگرفت و سال‌های پایانی دبیرستان نیز با جنگ تحمیلی هم‌زمان بود . شهید آفریدون در اوان جوانی لباس مقدس بسیجی را به تن کرد و از بنیان‌گذاران بسیج در روستای دشتی بود که بعدها به عنوان مسئول پایگاه مقاومت امام‌علی(ع) روستای دشتی انتخاب‌شد.

ایشان چنان با بسیج و جنگ خوگرفته بود که بسیاری از دوستان و همرزمانش او را پاسدار رسمی می‌پنداشتند. ایشان درحدود12 بار به جبهه اعزام‌شدندکه نخستین اعزام او به منطقه گیلان غرب در سال 1359 بود. یک بار نیز در عملیان والفجر 8 مجروح شیمیایی شد که به این خاطر مدتی دربیمارستان شهید لبّافی‌نژاد تهران بستری‌بود اما وی هیچ‌گاه از تحصیل علم غافل نبود و در سال 1365 در کنکور تربیت معلم شرکت‌نمود و در رشته امورتربیتی در مرکزتربیت‌معلم شهیدرجایی شیراز پذیرفته‌شد . مدتی از تحصیل وی در تربیت‌معلم نگذشته‌بود که بار دیگر به هوای جبهه وجنگ افتاد و در آذرماه 1365 همراه کاروان محمدرسول‌الله به جبهه شتافت تا به سایر رهروان طریق عشق بپیوندد. شهید آفریدون در عملیات کربلای 4 به عنوان معاون گروهان 2 از گردان ابوالفضل در منطقه جزیره اُمُّ‌الرصاص شرکت‌داشت تا اینکه در تاریخ چهارم دی‌ماه 1365 پس از عبور از اروندرود و درگیری شجاعانه با نیروهای دشمن به دیدار معبود شتافت و شربت شهادت نوشید.

پیکر پاک و مطهرش بیش از ده سال در منطقه عملیاتی کربلای 4 ماند تا ثابت‌کند که یکی از وفادارترین یاران امام و انقلاب است و در تاریخ 11/4/1376 همراه با 43 راست قامت جاودانه دیگر تشییع و شهیدآفریدون در گلزار شهدای روستای دشتی به خاک‌سپرده‌شد و بدین‌سان گلی که در دشتی اسماعیل خانی شکفتن آغازکرده بود در اُمُّ‌الرّصاص به غنچه‌ای سرخ و خوش‌بو تبدیل شد تا از آن غنچه تخم لاله‌های دیگر بروید‌‌.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *