دریافت مجوز مهمترین مشکل شرکت‌های دانش بنیان در بوشهر


رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل شرکت‌های دانش بنیان در زمینه دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو یا همان سیب سبز سلامت است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خلیج فارس، دکتر حسن حبیبی رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر در این نشست گفت: اکنون بیش از ۱۷۰ شرکت‌ دانش بنیان و فناور در استان داریم که ۳۰ شرکت در حوزه زیست فناوری و دارو فعالیت دارند.

دکتر حسن حبیبی با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه زیست فناوری جایگاه اول کشور را دارد، افزود: بسیاری از محصولاتی که در این حوزه در شرکت‌های دانش بنیان استان تولید می‌شود مشتری‌های بین‌المللی دارند و حتی خواستار حضور این شرکت‌های دانش بنیان در کشور خود و استفاده از محصول تولیدی آن‌ها هستند که این موارد مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

دکتر حبیبی اظهار داشت: در حال حاضر مهمترین مشکل شرکت‌های دانش بنیان در زمینه دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو یا همان سیب سبز سلامت است، که باید سعی شود شرایط برای فعالیت آن‌ها تسهیل شود.

رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس افزود: وظیفه پارک علم و فناوری فراهم سازی تسهیلات، فضای کار و تسهیل‌سازی بازار برای عرضه کالا در بازار‌های داخلی و بین‌المللی و نمایشگاه‌هاست.

دکتر حسن ملکی‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در نشست هم اندیشی و بررسی رفع مشکلات شرکت های فناور و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خلیج فارس گفت : گسترش حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های زیست‌فناوری دارویی و پزشکی و تولید محصولات دانش‌بنیان با تکمیل زیرساخت‌های لازم افزایش خواهد یافت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه، سرعت بخشی و اجرایی شدن طرح‌های پژوهشی نقش سازنده‌ای دارند.

ملکی زاده اظهار داشت: با توجه به شعار سال از ابتدای سال ۱۴۰۱ برنامه حمایتی یک‌ساله خود را در حمایت همه جانبه از شرکت‌های دانش بنیان تنظیم کردیم.

وی ادامه داد: این حمایت‌ها از بدو تاسیس شروع می‌شود و شامل حمایت فکری در راستای فعالیت کاری، فعالیت آزمایشگاهی، فضای فیزیکی برای اسکان شرکت‌ها خواهد بود.

دکتر اکرم فرهادی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: یکی از فرایند‌ها، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیانی است که آشنایی و تجربه‌ای از بازار و فرایند کاری ندارند و در مواردی ممکن است این بی‌اطلاعی ایده آن‌ها را تهدید کند، اما با اطلاع‌رسانی، شفاف‌تر و واضح‌تر وارد مسیر‌های شغلی می‌شوند.

دکتر یحیی رضایی معاون غذا و داروی دانشگاه نیز با تشریح دستورالعمل‌های ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تسهیل امور شرکت‌ها و حمایت از واحد های فناور قول مساعد داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *