برپایی هفت نمایشگاه دانش بنیان تا پایان امسال در استان بوشهر دستور کار است


به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خلیج فارس،  دکتر ابوالحسن رزمی‌نیا در نشست مسئولان شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با شرکت‌های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر اعلام کرد: در این نمایشگاه‌ها بیش از ۶۰۰ شرکت دانش بنیان و سازنده تجهیزات داخلی از سراسر کشور حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه این رویدادها به منظور معرفی دستاوردهای واحدهای فناور و دانش بنیان و کمک به ارتباط آنها با بازار هدف برگزار می‌شود، ادامه داد: در این ارتباط ششمین نمایشگاه ساخت داخل نفت، گاز و پتروشیمی ۲۷ تا ۳۰ آذر، چهارمین نمایشگاه فناوری اطلاعات ارتباطات، امنیت و حراست صنعت نفت ایران ۱۱ تا ۱۳ دی ماه، دومین نمایشگاه سلامت، ایمنی و محیط زیست پارس ۱۱ تا ۱۳ دی ماه و دومین نمایشگاه آب و برق در صنایع نفت، گاز و پتروشیی ۲۵ تا ۲۸ دی ماه در عسلویه برپا می‌شود.

رزمی نیا اضافه کرد: چهاردهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی پارس جنوبی از دیگر نمایشگاه‌های این حوزه است که برای روزهای ۹ تا ۱۲ بهمن ماه برنامه ریزی شده است و نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری نیز همزمان با برگزاری همایش بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس در روزهای 30 آذر و یکم دی ماه در دانشگاه دانشگاه خلیج فارس برگزار خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس ادامه داد: نمایشگاه شیلات نیز با هدف ارائه دستاوردهای واحدهای فناور و دانش بنیان فعال در این حوزه روزهای 4 تا 7 بهمن ماه در بوشهر برگزار می‌شود و نمایشگاه دستاوردهای مراکز رشد دشتی و دشتستان در هفته پژوهش و فناوری در این ۲ شهرستان برپا می‌شود.

مجتمع گازی پارس جنوبی دست نیاز به سوی دانش بنیان‌ها دراز کرده است

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در این نشست گفت: تفکر، سیاست و نگاه این شرکت حمایت از ورود شرکت‌های دانش بنیان به صنعت است و دست نیاز به سوی واحدهای فناور و دانش بنیان استان بوشهر و کشور دراز می‌کنیم.

احمد باهوش افزود: شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان خروجی ارتباط دانشگاه و صنعت است و این ارتباط زمانی موقیت آمیز است که بستر لازم برای ورود ایده‌ها به صنعت فراهم باشد.

وی عنوان کرد: در این زمینه ۲ نوع نگاه وجود دارد، یکی اینکه می‌توان با بخشنامه، دستوالعمل‌ها و قوانین سختگیرانه برای ورود این دانش بنیان‌ها به صنعت مانع ایجاد کرد و نگاه دیگر مثبت و آینده‌نگر برای پیشرفت کشور است که تسهیل‌گرو راه ورود را هموار می کند.

باهوش تاکید کرد: اکنون مجتمع گازی پارس جنوبی بویژه در سطوح مدیران پیشران نگاهی ویژه به شرکت‌های فناور و دانش بنیان دارد و برگزاری سه نشست با این واحدها در ۶ ماه گذشته نشان دهنده این نگاه است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: ارتباط چهره به چهره مسئولان این مجتمع با واحدهای فناور و دانش بنیان سبب می‌شود تا واحدها نیازهای مجتمع را بشناسند و این ارتباط در سطح عملیاتی و اجرایی تداوم یابد.

تجمع صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در شهرستان عسلویه بوشهر این عرصه را به حوزه‌ای مزیتی برای فعالیت واحدهای فناور و دانش بنیان استان بوشهر تبدیل کرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *