راهنمای پذیرش در مرکز رشد

راهنمای پذیرش در مرکز رشد:

مرکز رشد محل استقرار و فعالیت هسته­­‌ها و شرکت­‌های نوپایی است که در نظر دارند با استفاده از تخصص افراد خود، شرکتی را راه­‌اندازی نموده و در زمینه ایجاد محصولات (کالا/خدمات) جدید، دانشی و فناورانه فعالیت نمایند؛ گروه‌هایی که به تازگی فعالیت خود را شروع نموده یا در حال شکل­‌گیری هستند. منظور از هسته گروهی از افراد هستند که در نظر دارند – با اراده محکم و قطعی – شرکتی را راه‌­اندازی نمایند اما هنوز آن را به ثبت نرسانده‌­اند و در حال انجام مراحل قانونی ثبت هستند. مرکز رشد از این هسته­‌ها حمایت نموده و قابلیت پذیرش آنها را دارد. لازم به ذکر است که هسته باید حداکثر 6 ماه پس از پذیرش، شرکت خود را به صورت قانونی به ثبت برساند، پس براساس اینکه در حال حاضر در چه شرایطی هستید، می­توانید فرم پذیرش در مرکز رشد را انتخاب و تکمیل نماید.

به دلیل بالا بودن ریسک و هزینه راه‌اندازی شرکت برای افراد جوان و کم‌تجربه، مرکز رشد تلاش می‌کند با حمایت از این افراد، ریسک کار را برای آنها کاهش داده و با ارائه خدمات به آنها، توان شرکت را برای شکل‌گیری، ساخت محصول و تجاری‌سازی آن افزایش دهد. هدف مرکز رشد تاکید مستقیم بر ساخت یک محصول خاص نیست بلکه تلاش دارد با حمایت­‌های خود به تشکیل شرکت­‌هایی توانمند، خلاق و نوآور کمک نماید تا آن شرکت­‌ها بتوانند محصولات جدید و فناورانه تولید نموده و آنها را تجاری کنند. در نهایت، این افراد توانسته­‌اند در قالب شرکت برای خود شغلی ایجاد کنند که می­‌تواند درآمد خوبی برای متولیان خود به ارمغان آورد و محصول آنها نیز توانسته است به صنعت کشور خدمت نماید. این شرکت­‌ها به مدت سه سال در مرکز رشد عضو خواهند بود و در این مدت اقدام به ساخت و فروش محصول خود خواهند نمود. بعد از آن می­‌توانند در صورت احراز شرایط پذیرش در پارک و تمایل خود، برای پذیرش در پارک فناوری اقدام نمایند.

برای پذیرش در مرکز رشد به موارد زیر نیاز است:

  • تیم کاری متخصص: منظور افرادی است که در زمینه خاصی دارای تخصص باشند و بتوانند موضوعی را که برای شرکت پیش‌بینی نموده­‌اند، به سرانجام برسانند. همچنین علاوه بر افرادی با تخصص مرتبط با بخش فنی شرکت، به افرادی با تخصص­‌هایی به منظور انجام امور اداری و بازاریابی شرکت نیاز دارید.
  • ایده محوری: هسته/شرکت باید برای خود یک ایده محوری انتخاب نماید. ایده محوری در نهایت منجر به ارائه یک محصول جدید و فناورانه می­‌شود و شرکت می­‌تواند آن را تجاری نماید. ایده محوری براساس شناخت تیم کاری از بازار و درک کاستی­‌ها و نواقص فناورانه موجود و همچنین توان تیم کاری برای ساخت آن، انتخاب می­‌شود. موضوعات پژوهشی و مطالعاتی نمی­‌توانند به عنوان ایده انتخاب شوند، چرا که پیش‌فرض این است که مطالعات و پژوهش­‌های مربوط به ایده پیشتر انجام شده است و شرکت درصدد ساخت و تجاری­‌سازی آن است.
  • برنامه کاری: شرکت برای راه­‌اندازی کسب و کار، ساخت محصول و تجاری­‌سازی آن باید یک برنامه کاری (Business Plan) با رویکرد سه ساله ارائه دهد. براساس آن شرکت می­‌تواند مسیر حرکت خود را برای سه سال آینده از نظر تیم کاری، محصولات، بازارها و حوزه مالی، برنامه­‌ریزی نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *