برگزاری رویداد شتابدهی زنجیره ارزش راهبردی در حوزه زیست‌فناوری و شیلات در بوشهر


رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس (بوشهر) گفت: رویداد شتابدهی در حوزه زیست‌فناوری و شیلات توسط پارک علم و فناوری بوشهر در ۹ آبان امسال برگزار می‌شود.
رحمن دشتی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: استان بوشهر با وجود همسایگی خلیج فارس و داشتن بیشترین مرز آبی و همچنین مراکز تکثیر و پرورش ماهی، میگو و جلبک، جایگاه ویژه‌ای در صنعت شیلات و زیست‌فناوری کشور دارد.

وی بیان کرد: این رویداد با سیاست‌گذاری و راهبری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان و حمایت معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همکاری دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان بوشهر برگزار می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس تصریح کرد: هدف از این رویداد، ارتقای زنجیره ارزش، توسعه و تقویت اکوسیستم نوآوری در استان‌ها با نگاه به مزیت‌های نسبی و ظرفیت‌های فناورانه و همچنین شناسایی مسائل و نیازهای کشور در این حوزه می باشد.

دشتی ادامه داد: محورهای رویداد شتابدهی زنجیره ارزش راهبردی در حوزه زیست‌فناوری و شیلات در استان بوشهر شامل تجهیزات مرتبط با زیست‌فناوری و شیلات، خوراک و نهادهای مرتبط، تکثیر و پرورش، هوشمندسازی و پرورش و مدیریت بیماری در مزارع و فرآوری و بسته بندی و فروش است.

وی افزود: ثبت‌نام و مهلت ارسال ایده‌ها تا ۲۹ مهر می باشد، داوری اولیه (غربالگری) ایده‌ها در ۳۰ مهر و شروع منتورینگ و انتقال تجربه در یک آبان سال جاری پیش بینی شده است.

دشتی گفت: دوره‌های آموزشی برای تیم‌های برگزیده پنجم آبان، بازدیدها هفتم آبان ماه و رویداد نهایی ۹ آبان ۱۴۰۳ برگزار می شود.

وی اظهار کرد: تیم اول این رویداد از ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه در گردش و تیم‌های دوم و سوم نیز هر کدام ۵۰ میلیون تومان سرمایه در گردش دریافت خواهند نمود و همچنین تیم‌های برگزیده از حمایت‌های ویژه پارک علم و فناوری خلیج فارس برخوردار می‌شوند.

دشتی افزود: مخاطبان این رویداد شامل دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، نخبگان، افراد صاحب ایده، مخترعین و مستعدین اشتغال و کارآفرینی هستند و باید برای ثبت‌نام به وب‌سایت www.pgstp.ir مراجعه کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *