به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خلیج فارس، مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان دشتی با همکاری اداره خدمات فنی و تخصصی پارک در روز دوشنبه 1402/06/07 کارگاه آموزشی تحت عنوان بازاریابی، بازار سازی و تبلیغات و روش های فروش را برگزار کرد.
در ابتدای جلسه، عبدالرسول منصوری فرد رئیس اداره خدمات فنی و تخصصی بصورت خلاصه ضمن توضیح ضرورت برگزاری این کارگاه برای واحدهای فناور بویژه واحدهای فناور نوپا، اشاره ای به خدمات قابل ارائه اداره خدمات فنی و تخصصی نمود و بعد از آن کارگاه آموزشی با تدریس دکتر حسن مزارعی آغاز گردید.
این کارگاه آموزشی با سرفصل های همچون تعریف بازاریابی مبتنی بر گرایش تولید یا گرایش بازار، بخش بندی بازار، رعایت اصل جایگاه یابی، تحقیقات بازار، چاچوب های تحقیق بازار، منابع اطلاعاتی، تجزیه و تحلیل اطلاعات، فرآیند برنامه بازاریابی، حسابرسی عوامل محیط خارجی حسابرسی بازار، مشتری، و حسابرسی رقبا برگزار شد.
در پایان با توجه پایش وضعیت واحدهای فناور مقرر گردید با همکاری مرکز دشتی و اداره خدمات فنی و تخصصی اقدامات زیر انجام گردد و در جلسه آتی نتیجه اقدامات انجام شده بررسی شود.
الف: تدوین بوم کسب و کار (همه واحدهای شرکت کننده در کارگاه)
ب: آماده سازی و تدوین تحقیقات بازار (همه واحدهای شرکت کننده در کارگاه)
ج:اقدام برای ثبت علامت تجاری (سه واحد فناور)
د: اقدام برای ثبت علامت جمعی (گروه های مرتبط کاری در کل واحدهای فناور پارک و مراکز رشد)
بدون دیدگاه